
Summit Koncepce BIM
24. 2. 2022, ONLINE

Mezinárodní konference
Vládní přínos pro digitalizaci a rozvoj českého stavebnictví
Podpora rozvoje eGovernmentu v oblasti staveb
Aktuality

Jaké jsou výhody a možnosti zavedení metody BIM? Na to odpoví prestižní mezinárodní Summit Koncepce BIM, který se zaměří na klíčová témata digitálního stavebnictví. Zejména na výsledky ověřování metodik a standardů na pilotních projektech či praktické dopady ukotvení povinnosti BIM pro veřejné zadavatele v právních předpisech. Summit je příležitostí i v evropském měřítku seznámit se s postupem veřejné správy a konkrétními zkušenostmi našeho státu i evropských partnerů na cestě ke Stavebnictví 4.0. Summit je svým zaměřením, tématy i výběrem řečníků určen odborné veřejnosti z podnikatelské sféry a odborníkům z veřejného sektoru a státní správy z řad zadavatelů, zhotovitelů, správců, projektantů a dodavatelů.
Summit spolupořádají Ministerstvo průmyslu a obchodu a Česká agentura pro standardizaci.
Ročník 2019
Prohlédněte si program, medailónky přednášejících, prezentace, fotky a video z 1. ročníku.
Prohlédnout minulý ročníkProgram
1/ Digitální Česko - vládní aktivity pro rozvoj digitalizace stavebnictví
9.00 - 10.35-
Začátek, přivítání9.00
-
Úvodní slovo – Eduard Muřický, náměstek ministra průmyslu a obchodu9.15
- 9.20
- 9.35
-
Digitalizace technických norem a přístup k nim – Ing. Zdeněk Veselý9.50
- 10.05
-
Diskuse10.20
-
Přestávka10.35
2/ BIM a veřejné zadávání v Evropě
10.40 - 12.20- 10.40
-
Využití BIM ve fázi provozu, příklady z Německa – Milena Feustel Více informací11.00
Využití BIM ve fázi provozu, příklady z Německa
BIM-Modely jsou užitečné během fáze návrhu a výstavby, ale největší výhody přicházejí během provozní fáze. Jak můžeme umožnit používání BIM v průběhu celého životního cyklu?
Milena Feustel -
Global BIM Network: Global BIM Network: Postupující digitalizace stavebního sektoru – Adam Matthews11.20
Více informací
Global BIM Network: Global BIM Network: Postupující digitalizace stavebního sektoru
Global BIM Network je komunita veřejného sektoru, která posouvá pokrok v digitalizaci vystavěného prostředí zaváděním BIM do veřejné politiky a postupů při zadávání veřejných zakázek. Globální znalostní báze sítě z více než 40 zemí pomáhá podporovat společné zavádění BIM založeného na standardech na podporu národních cílů, včetně čistých nulových cílů, fiskální odpovědnosti, produktivity a růstu obchodu. Poslechněte si, jak těžit z tohoto globálního hnutí na národní úrovni a zapojte se.
Adam Matthews -
Digitální platforma stavebnictví v Estonsku – Jaan Saar11.40
Více informací
Digitální platforma stavebnictví v Estonsku
Estonsko přetváří veřejné služby vývojem platformy, která umožňuje bezproblémovou výměnu dat v průběhu životního cyklu stavby. Platforma e-construction propojuje procesy plánování, výstavby a provozu s digitálními dvojčaty a BIM, aby podpořila růst produktivity a inovace ve stavebním sektoru.
Jaan Saar -
Diskuse12.00
-
Přestávka na oběd12.20
3/ Koncepce BIM v ČR
12.50 - 14.204/ Zkušenosti z pilotních projektů
14.25 - 15.45- 14.25
-
BIM na pilotních projektech SŽ – Stanislav Vitásek14.40
Více informací
BIM na pilotních projektech SŽ
Přednáška se zaměří na přehled implementačního procesu BIM na stavebních akcích Správy železnic, s.o. (SŽ). Konkrétně na zadání, klíčové cíle a celkové shrnutí. SŽ má v přípravě a realizaci celou škálu pilotních projektů, které představují jedno z klíčových míst, kde aplikace procesu BIM probíhá.
Stanislav Vitásek -
Zavedení standardu BIM do procesů Hl. m. Prahy – Jan Rak14.55
-
Výstavba nového sídla Nejvyššího kontrolního úřadu – Libor Němeček15.10
-
Závěrečná diskuse15.25
Přednášející

Ing. Eduard Muřický
náměstek ministra průmyslu a obchodu

Ing. Eduard Muřický
náměstek ministra průmyslu a obchodu

Petr Stiegler
koordinátor projektu Digitalizace stavebního řízení a územního plánování ICT Unie

Petr Stiegler
koordinátor projektu Digitalizace stavebního řízení a územního plánování ICT Unie
Petr Stiegler se jako expert ICT Unie podílí již více než tři roky na přípravě konceptu DSŘÚP pro Ministerstvo pro místní rozvoj. Problematice eGovernmentu se věnuje již patnáct let, podílel se např. na zavádění CzechPOINTu a datových schránek. V minulosti působil na České poště jako náměstek generálního ředitele pro veřejnou správu, poradce náměstka ministra vnitra pro informatiku, poradce ministra spravedlnosti pro eGovernment, byl také členem Řídícího výboru pro IT Rady vlády pro informační společnost a konkurenceschopnost.


Ing. Zbyněk Hořelica
ředitel SFDI
Vzdělání:
Vysoká škola Báňská - TU Ostrava, fakulta ekonomická
Praxe:
Státní fond dopravní infrastruktury
únor 2015 - doposud - ředitel SFDI
náplň: řízení fondu a jeho zastupování navenek, podílí se na řešení celostátní problematiky dopravních cest z hlediska činnosti SFDI a spolupráce při návrhu a posuzování zákonných úprav pro resort dopravy a financování
dopravní infrastruktury, podílí se na tvorbě koncepce a strategie dlouhodobého vývoje dopravní politiky státu
v rozsahu dopravní infrastruktury financované SFDI, včetně přípravy programů a projektů EU 2011 – únor 2015
2011 - únor 2015 - náměstek sekce pro správu finančních zdrojů
2008 - 2011 - zástupce ředitele odboru řízení výdajů
Česká konsolidační agentura pozice
2006 - 2007 - vedoucí ekonomického oddělení
Česká finanční, s.r.o.
2001 - 2006 - vedoucí ekonomického oddělení
1999 - 2001 - vedoucí oddělení metodiky a reportingu
ČNB
1997 - 1999 - pracovník referátu stabilizačního programu v dceřiné společnosti Česká finanční, s.r.o
Ing. Zdeněk Veselý
genrální ředitel České agentury pro standardizaci s.p.o.
Ing. Zdeněk Veselý
genrální ředitel České agentury pro standardizaci s.p.o.


Jaroslav Nechyba
ředitel odboru Koncepce BIM, Agentura ČAS
Jaroslav Nechyba vystudoval Střední průmyslovou školu elektrotechnickou, ale téměř od začátku své profesní kariéry v roce 1990 se zabývá využíváním softwarových systémů ve stavebnictví. Od roku 1996 byl ředitelem společnost Callida, kterou též spoluvlastnil až do roku 2018. Digitalizací stavebnictví se začal hlouběji zabývat již v roce 2012. V roce 2015 se stal členem Odborné rady pro BIM, kde mezi roky 2016 a 2018 vykonával funkci místopředsedy představenstva spolku. Možnost proměnit přístup veřejného a celého stavebního sektoru k zadávání a řízení veřejných stavebních zakázek směrem k větší transparentnosti a efektivitě přiměla Jaroslava Nechybu v roce 2018 opustit vlastní fungující firmu a postavit se do čela odboru Koncepce BIM České agentury pro standardizaci. Od prosince téhož roku je také členem řídícího výboru evropské iniciativy EU BIM Task Group sdružující více jak 28 zemí. V roce 2020 se podílel na přípravě celosvětové platformy Global BIM Network, kde je nyní členem řídícího výboru, aktivně přispěl také k vytvoření mezinárodního klasifikačního systému CCI a založení mezinárodní organizace CCIC pro jeho správu a rozvoj.


Souheil Soubra
předseda EU BIM Task Group
Dr. Souheil Soubra se stal v lednu 2019 předsedou pracovní skupiny EU BIM. Mezi jeho hlavní oblasti zájmu patří prostředí simulace, modelování stavebních informací, správa geografických informací, virtuální a rozšířená realita. V současné době je ředitelem informačních technologií v CSTB. Je aktivním členem Building Smart International a dalších normalizačních orgánů souvisejících s BIM (PPBIM AFNOR, CEN TC 442, ISO TC 59 / SC13). Je vědeckým poradcem francouzské vládní iniciativy „Digital Transition Plan for Buildings

Milena Feustel
poradkyně BIM Digital Society, federální ministerstvo Dopravy a digitální infrastruktury.

Milena Feustel
poradkyně BIM Digital Society, federální ministerstvo Dopravy a digitální infrastruktury.
Milena Feustel Dip. Ing. Architect, je profesionální architektkou, pracuje pro spolkovou vládu na důležitých stavebních projektech již 10 let. Od roku 2016 je poradkyní BIM v oddělení „Digital Society“ na federálním ministerstvu Dopravy a digitální infrastruktury. Odpovídá za strategii a implementaci BIM Road Map a Masterplan „Construction 4.0“. Milena Feustel je také spoluředsedkyní EU BIM Task Group


Jaan Saar
Ministerstvo ekonomiky a komunikace, Estonsko
Head of digital construction
Jaan Saar se zabývá řízením procesů a IT v oblasti stavebnictví více než 15 let. Do veřejného sektoru vstoupil v roce 2018 s cílem digitálně transformovat stavebnictví v Estonsku. V současné době pracuje na vývoji „platformy pro elektronickou výstavbu“, která bude poskytovat digitální infrastrukturu pro spolupráci při sdílení dat a integruje inovativní služby spojené s plánováním, designem, výstavbou a údržbou stavebních aktiv.
Ing. Kateřina Schön
Projektová manažerka DSS, odbor Koncepce BIM, Agentura ČAS
Kateřina Schön získala pracovní zkušenosti a orientaci na výsledek v soukromém sektoru a později zastávala řadu vedoucích a manažerských pozic ve veřejném sektoru.
Má zkušenosti s přípravou strategií, projektů, včetně jejich řízení v oblastech informačních technologií, správy majetku, procesního řízení, problematiky BIM a FM a v oblasti enviromentálního rozvoje. Je certifikovanou projektovou manažerkou a Facility manažerkou. Je důsledná v dotahování projektů do konce, orientována na klientské potřeby a umí propojovat témata, osoby a poskytovat služby Public Affairs. V rámci Agentury ČAS připravovala strategii zavedení metody BIM do organizace a nyní je projektovou manažerkou DSS.

PhDr. Lucie Švamberková
BIM manažer, odborný garant pro nastavení systému celoživotního vzdělávání VS v PS05 odboru Koncepce BIM Agentury ČAS a člen týmu CEN/TC442 WG08.

PhDr. Lucie Švamberková
BIM manažer, odborný garant pro nastavení systému celoživotního vzdělávání VS v PS05 odboru Koncepce BIM Agentury ČAS a člen týmu CEN/TC442 WG08.
Rozsáhlých profesních zkušeností ze stavebních projektů po celé Evropě využívá pro aktivní prosazování BIM Managementu a podílí se na integraci metody BIM do vzdělávacích programů středních a vysokých škol.
Díky dosavadní profesní praxi a pedagogickému vzdělání aktivně usiluje o skloubení teorie a požadavků praxe způsobem, který nabízí rozsáhlý vhled do problematiky výuky témat zaměřených na BIM.


Ing. Eva Janoušková
zástupkyně ředitele Krajského úřadu Kraje Vysočina
Eva Janoušková v současné době působí jako zástupkyně ředitele Krajského úřadu Kraje Vysočina a zároveň jako ředitelka sekce ekonomiky a podpory na Krajském úřadě Kraje Vysočina. V rámci řízené sekce se daří využívat synergii v procesech investiční výstavby liniových i pozemních staveb. Je to díky tomu, že sekce zajišťuje procesy v oblasti podpory řízení (procesní řízení a datový sklad), v oblasti informačních technologií, finančního řízení a v řadě dalších oblastí. Spolu s kolegyněmi a kolegy se připravuje na implementaci metody BIM do procesů jednotlivých útvarů, a to prostřednictvím pilotních projektů ve všech fázích životního cyklu staveb. V budoucím strategickém dokumentu, který hodlá její tým předložit vedení kraje, nebude chybět navrhovaná varianta řešení implementace, včetně identifikace budoucích přínosů a potřeb metody BIM.
Ve své současné pracovní pozici využívá zejména zkušenosti z interního auditu, ve kterém působila a o který se stále zajímá jako o zdroj užitečných nástrojů k řízení. Část své kariéry působila jako středoškolská učitelka a ekonomka nebo účetní soukromých společností.
Ing. Stanislav Vitásek, Ph.D.
projektový manažer, Odbor strategie, Správa železnic
Vystudoval obor Stavební management na Fakultě stavební ČVUT v Praze. Na Správě železnic, s.o. (SŽ) zastává funkci manažera interního projektu „Implementace procesu BIM v prostředí SŽ“. Aktuálně je odpovědný, jak za oblast rozvoje BIM uvnitř organizace, tak za vrcholovou koordinaci pilotních projektů (stavebních akcí v režimu BIM), kterých má SŽ ve svém portfoliu zhruba jednu desítku.
Ing. Jan Rak
ředitel odboru hospodaření s majetkem MHMP
Ing. Jan Rak
ředitel odboru hospodaření s majetkem MHMP


PhDr. Radek Haubert
vrchní ředitel správní sekce, Nejvyšší kontrolní úřad
Radek Haubert vystudoval informatiku na FF UK. Na Nejvyšším kontrolním úřadu (NKÚ) začínal jako systémový administrátor v odboru informatiky, poté se stal ředitelem odboru informatiky. V současnosti je na pozici vrchního ředitele správní sekce, zároveň je i manažerem pro Projekt výstavby nového sídla NKÚ v Praze Holešovicích a od začátku podporoval zpracování projektu metodou BIM a jeho zařazení do Programu pilotních projektů prezentovaných Českou agenturou pro standardizaci.


Ing. Libor Němeček
referent oddělení investiční výstavby, Nejvyšší kontrolní úřad
Libor Němeček po studiu na ČVUT fakulta stavební – modul architektura staveb získal pracovní zkušenosti nejprve jako projektant a poté působil na pozici přípraváře v různých stavebních firmách. Dále profesně pokračoval ve větší neziskové organizaci v odboru Správy majetku přípravou stavebních projektů, rekonstrukcí, správou a údržbou nemovitého majetku.
V Nejvyšším kontrolním úřadu (NKÚ) jeho kompetence zahrnují podpůrné činnosti pro Projekt výstavby nového sídla NKÚ v Praze Holešovicích na straně stavebníka a koordinaci souvisejících akcí vybavení nového sídla, zejména vestavěným a volným interiérem. Řeší komunikaci a koordinaci týmu objednatele se zhotovitelem a řízení a správu projektové dokumentace v BIM.